Body of young and beautiful woman on a light blue background.

Wiotka skóra po odchudzaniu – jak zapobiegać?

Początek roku i zbliżająca się wiosna to dla wielu osób sygnał świadczący o konieczności podjęcia trudnej walki z dodatkowymi kilogramami. Sprawdź co zrobić, żeby odchudzanie nie pozostawiło po sobie dużych fałdek wiotkiej, wiszącej skóry! Dowiedz się jak należy dbać o ciało podczas odchudzania!

Dlaczego podczas odchudzania trzeba dbać o skórę?

Każdy dodatkowy kilogram to tkanka tłuszczowa, która fizycznie musi się gdzieś zmieścić. Jeśli nasza talia ma np. 80 cm obwodu, to z każdym zyskanym kilogramem obwód ten powiększy się. Dodatkowa tkanka tłuszczowa rozciąga skórę od środka, podobnie jak powiększa się nadmuchiwany przez nas urodzinowy balon. Tak jak balon, skóra również ma swoją wytrzymałość. Jeśli przytyjemy zbyt dużo lub zbyt szybko, skora może pęknąć, co uwidacznia się w postaci rozstępów – początkowo czerwonych, a następnie białych linijnych blizn.

To dopiero początek problemów ze skórą – chcemy przecież pozbyć się zbędnego balastu, a w tym przypadku nasza skóra również zostaje poddana ciężkiej próbie. Jeśli tempo utraty tkanki tłuszczowej jest zbyt szybkie lub tracimy dużo kilogramów, rozciągnięta ponad miarę skóra nie nadąży zmniejszać swoich wymiarów proporcjonalnie do zmniejszania się objętości ciała. W efekcie jako pamiątka po intensywnym odchudzaniu pozostaną nam wiszące fałdy wiotkiej skory, które można zaobserwować zwykle w okolicy brzucha, ud, pośladków i ramion. Szybkiej utracie wagi nierzadko towarzyszy również powstawanie dodatkowych rozstępów.

Jak schudnąć i zachować ładną skórę?

Wiesz już, że Twoją skórę w trakcie odchudzania czeka naprawdę dużo ciężkiej pracy. Jeśli chcesz, żeby ciało nie zdradzało, że niedawno przeszłaś wygraną walkę ze zbędnymi kilogramami, musisz pomóc poradzić sobie skórze z nadmiernym obciążeniem. Jak to zrobić? Poniżej znajdziesz szereg sprawdzonych wskazówek:

  • w codziennej pielęgnacji szczególną uwagę poświęć obszarom szczególnie narażonym na wiotkość, czyli tym, w których jest zgromadzone najwięcej nadmiarowej tkanki tłuszczowej, zwykle są to: ramiona, brzuch, biodra, uda i pośladki,
  • pod prysznic zamiast zwykłego żelu wybierz kosmetyk z drobinkami peelingującymi, które każdego dnia będą stymulować Twoją skórę do wzmożonej odnowy i regeneracji – najlepiej sprawdzą się produkty, które zawierają składniki aktywne o działaniu ujędrniającym,
  • do aplikacji kosmetyków pod prysznicem lub później do masażu pod prysznicem wykorzystuj wszelkie akcesoria, które dodatkowo pobudzą skórę – w drogeriach znajdziesz specjalne rękawice i masażery,
  • spłukując kosmetyki polewaj ciało naprzemiennie ciepłą i zimną wodą – taki prysznic pobudza krążenie krwi w skórze i przyspiesza jej regenerację,
  • raz w tygodniu zamiast peelingującego żelu, zastosuj gruboziarnisty peeling do ciała – tutaj również warto postawić na kosmetyk o właściwościach ujędrniających i antycellulitowych,
  • codziennie lub nawet 2 razy dziennie nakładaj balsamy i kremy do ciała o działaniu wyszczuplającym, ujędrniającym, modelującym i antycellulitowym,
  • wykorzystuj każdą okazję do dodatkowego masażu – podczas aplikacji kosmetyków wmasuj je dokładnie w skórę kolistymi ruchami, nie śpiesz się – chodzi o to aby skóra się rozgrzała i wchłonęła maksimum składników aktywnych,
  • w produktach do pielęgnacji szukaj następujących składników: kofeina, l-karnityna, algi, wyciąg z bluszczu, wyciąg ze skrzypu, oleje roślinne, witaminy i minerały,
  • zadbaj o zdrową dietę bogatą w witaminy i mikroelementy, chudnij stopniowo, ale regularnie i nie zapominaj o aktywności fizycznej – Twoja skóra będzie narażona na mniejsze obciążenia.